tisdag 9 december 2008

Sovrumsdrömmar

Medan lilla T sov ett par timmar i vagnen fortsatte jag mitt evighetsprojekt med fodren, det blir bra men tar fruktansvärt mycket tid! Någon planlösning har jag inte att visa ännu men sovrummen ska som sagt vara på övervåningen och ett absolut krav från min sida var att förverkliga min barndomsdröm om en walk-in-closet. Men vi fick först inte ihop det utan att ge avkall på något annat då vi har en del bärande timmerväggar att ta hänsyn till. Så ett tag var jag inne på en sådan här reach-in-closet istället, den ger samma känsla av lyx men kräver inte så mycket utrymme. Denna hittade jag på Closet Tailors och nu på vintern känns det också helt rätt med så här mörka, mustiga färger i sovrummet och jag är väldigt svag för kristallkronor, speciellt på lite "udda" ställen som i sovrummet. Planlösningsdilemmat löste sig dock till slut då jag kom på ett sätt att rymma en walk-in-closet och ändå få ett stort badrum etc. Jag ska jobba på planlösningen så ni kan få se!

4 kommentarer:

  1. Det där sovrummet var riktigt snyggt!
    Härliga färger och smart tänkt, när det gäller garderoben och brist på utrymme.

    Lycka till med ert projekt!

    SvaraRadera
  2. Hittade hit via FL. Tipsar om en tävling i min blogg där du kan vinna en vinteråkpåse!
    Direktlänk: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/2008/november/tavling-7.html

    SvaraRadera
  3. det där sovrummet vill jag ha! :-)Sådär mysig och porrit på samma gång. ;-)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Oj, vad kul att hitta hit, vilket projekt ni har framför er. Vet lite hur ni har det, vårat hus bestod av två lägenheter när vi köpte det för 6 år sedan.

    Du undrade över min lingonkrans. Vet inte hur länge den håller sig riktigt, klart att den kommer att torka efter några dagar, men de brukar vara ganska dekorativa ändå.

    Ha en trevlig helg!
    Marie

    SvaraRadera

Annonser: