tisdag 28 april 2009

Goda nyheter och köksbilder



Tack för alla fina kommentarer i förra inlägget, det värmer så oerhört! I morse var vi hos veterinären och det var med mycket blandade känslor vi åkte dit, många tankar snurrade i huvudet och jag fruktade det värsta men vi fick ett betydligt positivare besked än vad jag hade vågat hoppas på. Veterinären trodde att det bara var senknutar som sen har blivit skavda då hon har legat men kunde inte utesluta tumörer utan att operera bort dem och skicka dem på analys. Så nu måste vi besluta oss för hur vi vill göra, och det lutar åt att inte operera då en operation och en sövning alltid innebär en risk i sig och skulle det sedan visa sig att det är tumörer så är sannolikheten stor att det bara kommer nya hela tiden och då låter vi hellre Simba slippa tratt, mediciner och annan konvalecens sista tiden i livet. Så lite lugnare kan vi känna oss och även om man helst vill slippa vara med om sådana här saker så får det en ändå att stanna upp, njuta av varandra och inte ta något för givet. Så som det slita men ack så sanna uttrycket säger, inget ont som inte har något gott med sig!
Här hemma har det inte hänt så mycket sista veckan, lusten har liksom inte infunnit sig, men vi har i alla fall småpysslat lite och börjat byta ut de provisoriska silvertejpshandtagen mot riktiga beslag från Nacka Byggnadsvård. Översta raden har fått knoppar och de undre lådorna har fått skålhandtag och det blev ett riktigt lyft för vårt hemmasnickrade kök!

7 kommentarer:

  1. Skönt att höra att läget är ok.
    Ert hemmasnickrade kök är en ren fröjd för ögat! Hälsa snickaren det också. =)
    Ursnygga skålhandtag och kul med variationen av beslag.
    Här försöker jag måla om lite fula möbler till riktiga skönheter. En vacker dag så... Vi ska ju måla altanen vit och inreda till ett orangeri. Platera tomater, oliv och lite annat smått o gott där ute i värmen.
    Ha det bra, och du - man får slappa ibland. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger som skalden Thomas Torhild och Melker i Saltkråkan:
    Denna dagen ett liv!
    Njut av varann alltid.
    Man behöver påminna sig det ofta.

    Är nyfiken på ert fina kök, vad har ni för bänkskiva?

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastiskt vackert kök! Jag är imponerad, men framför allt avundsjuk! ;-)
    Vad skönt att höra att Simba antagligen inte är sjuk. Det är fruktansvärt när man inte vet och bara går och oroar sig! Hoppas att allt kommer att gå bra!
    Riktigt fin logg du har!

    SvaraRadera
  4. vad skönt att höra :)

    SvaraRadera
  5. Gud vad skönt att höra. Hur gammal är Simba? "Den store Dansken" blir väl inte lika gammal som typ golden, pudel och tax? Vet faktiskt en labb som blev 16 år. Helt otroligt. Nu önskar jag Er all lycka i framtiden. Jag känner att Simba blir kvar ett tag till hos Er.
    Må bäst! Kram //Carina

    SvaraRadera
  6. Vad mycket det verkar ha hänt sedan jag besökte dig sist! Gillar före och efterbilderna! Tvättstugan är helt fanstiskt snygg.

    /Änglahår

    SvaraRadera
  7. Nu du Lina, nu ska jag lämna en kommentar oxå =) Va fint det blev! Kloka tankar har ni för Simba tycker jag, det är så många som låter sina djur lida. Men vi hoppas på att det inte kommer något elakartat! Kram

    SvaraRadera

Annonser: