torsdag 21 januari 2010

Walk-in-closet


Uppdatering: Bilder från, i tur och ordning, Decorpad, Closettailors, Decorpad, Digsdigs och Alicia B.

Nu är golvvärmen dragen och ingjuten i badrummet och i väntan på kakel så har vi istället börjat i vårt blivande sovrum som tidigare var två kök. Dessa har vi rivit ut för att skapa ett stort rum och sedan har vi byggt nya innerväggar för att få en walk-in-closet i sovrummet, vill du se planlösningen kan du klicka här. Men sedan jag ritade den har vi gjort några små ändringar bla har ett fönster kommit till i garderoben och i badrummet satte vi in två istället för ett.

Just nu sitter jag och samlar inspiration och filar på detaljer, sjukt kul för en walk-in-closet är ju verkligen en flickdröm som går i uppfyllelse! Det jag vill med rummet är att man ska bli glad och inspirerad och att det ska vara lätt att hålla ordning och hitta. Sen vad gäller stilen så gillar jag både det strikta maskulina och det flickigt överdådiga, vad det blir eller om det blir någon slags kombo återstår att se.

Lovar att uppdatera förra inlägget och svara på de nya frågorna, men inte idag.

13 kommentarer:

  1. Oj vad avundsjuk jag är!!! Ska bli mycket spännande att se resultatet.
    Min farmor hade världens härligaste walk-in-closet som jag fick vara i som liten. Hon hade 50 par skor med matchande väskor och en lampa som tändes när man öppnade dörren. jag var i himmelriket och kommer även att vara det när jag får se ditt!

    Ha en mysig fredag!

    SvaraRadera
  2. Finns en utmaning hos mig till dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken dröm! Vi hade planerat för en walk in closet intill vårt sovrum. Men under bygget var jag tvungen att inse att sovrummet behövde några extra kvm. Så det blev till slut "bara" en klädkammare. Så drömmen lever kvar!
    Lycka till med det spännande projektet!
    Önskar dig en trevlig helg!
    /Helena

    SvaraRadera
  4. Maffigt!!

    Vi hade också planerat en walk-in/förråd bredvid vårt sovrum. Men så blev Lillebror till och naturligtvis ville vi hellre göra ett rum till honom då istället :)
    Men den dagen kidsen flyttat ut, då... Så kul att fantisera, har redan funderat ut att vi ska slå ut väggen mellan två sovrum och göra en "svit" till oss själva, hihi!

    Ha en toppenfin helg!
    kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  5. WoW!! Ert hus kommer ju bli helt fantastisk. Hur fan kan ni ligga i så mycket. För oss går det inte lika snabbt, väldigt långsamt framåt dock! ;)

    Älskar verkligen din blogg, den bästa som finns! :)

    SvaraRadera
  6. Att ha ett helt rum för kläder vore en dröm, även om mina kläder inte är särskilt glamuorösa.

    Kan inte du som populär bloggare återinföra det ypperliga svenska ordet "klädkammare", för det är just vad en "walk in closet" är, bara att de i USA inte hittade ett ord för det utan har tre.

    SvaraRadera
  7. Sittpuffen på första bilden är ju alldeles underbar! Varifrån kommer bilden? Vill ha!!

    Hälsningar annika

    SvaraRadera
  8. HEj
    Walk in closet är ju bara sånt man drömmer om när man har ett lite hus från 50 talet. Oj, så roligt för er att få planera och fundera över ett sådant. Det kommer säkert att bli super...! Jag ser fram emot att se resultatet!
    Ha en härlig helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  9. Mmmmmm vilka härliga garderober du visar! Du är så härlig med all inspiration du delar med dig av.
    I lööööv your blog!
    Kram Tin

    SvaraRadera
  10. Vilken kul planring...
    Ska bli kul att se det färdigt.

    I min walk in closet drömmer jag om en heltäckningsmatta, men min e allergisk och det e ju inte en bra kombo...

    Kramis

    SvaraRadera
  11. åh, måste övertala sambon att vi skall ha en walkin closet nu när vi börjar med övervåningen våran!!

    SvaraRadera
  12. Walk-in-closet låter både som en bra idé och som en dröm. Det ska bli kul att få se hur det blir !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  13. alltså 3dje bilden är jag kär i, den vill jag ha =)
    ha det gott.
    jess

    SvaraRadera

Annonser: