söndag 21 februari 2010

1 år i huset!



Ja igår var det exakt ett år sedan vi flyttade in i huset, helt ofattbart! Men samtidigt som det är svårt att förstå att det redan gått ett helt år är vi så hemma i huset att det känns som vi alltid bott här. Konstigt det där! Det planerade firandet uteblev då vi båda stupade slutkörda i säng. Sambon hade slitit med sovrummet och jag klev upp i ottan för att ställa mig utanför Stadium och köa i drygt två timmar i 20 graders kyla. Hur kan det komma sig att det är kö på Stadium en lördagsmorgon kan man kanske fråga sig, jo efter en brand i ett intilliggande Hotell reades hela butiken ut till 75%, fyndvarning och kövarning alltså. Innanför dörren delades sopsäckar ut och den fylldes lätt med slalompjäxor, vinterjackor och kläder och det bästa av allt någon röklukt gick inte att känna ens med mycket vilja! Vill du läsa artikeln i lokaltidningen så finns den här.

På tal om tid och pengar, de härliga bilderna kommer från The New York Times och ett reportage om ett oljigt maskinrum längst upp i ett klocktorn i stadsdelen Brooklyn som gjorts om till en lyxlägenhet på 300 kvadrat med fem meters takhöjd och panoramautsikt i alla vädersträck, utgångspris 25 miljoner dollar. Vill du läsa mer om lägenheten kan du göra det här.

Nej nu är det dax att ta på byggkläderna och bära upp x antal gipsskivor till sovrummet på övervåningen.

13 kommentarer:

  1. Hej!
    Här kommer en AWARD från en hängiven läsare! Din blogg inspirerar verkligen mig och min sambo!!!

    http://sollenkrokaby.blogspot.com/2010/02/jag-har-fatt-en-award.html

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du hittade en massa bra saker. Vad blev det för köp?

    Har inte sett alla bilder från ert hus så jag funderade ett tag på om ni hade den trappan i huset men fick inte riktigt ihop det :) Cool lägenhet.

    SvaraRadera
  3. Himmel vilken häftig lägenhet! Läckert med klockan...
    Nu väntar jag ivrigt på att få se mer bilder från ert underbara hus!! Det var länge sedan nu tycker jag!
    kram, Marita

    SvaraRadera
  4. Woah, that is truly amazing!!!!
    Angex

    SvaraRadera
  5. Coola bilder! Hur snyggt som helst! Men ert hus är inte dåligt heller! Det är helt otroligt vilket jobb ni gör! Och så bra det blir...

    Ha en bra vecka1

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Såg den långa kön utanför Stadium & var riktigt imponerad över alla som orkade stå ute i den bitande kylan... men jag gissar att det var väl värt det när man väl kom in :)

    SvaraRadera
  7. Ni e så flitiga och duktiga, ett år. Så mycket ni fått gjort på denna tiden.. Bra jobbat!

    Och fint blir resultatet! Måste sätta mig och kolla tillbaka i er blogg. Man glömer så fort!

    Kram på er

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag hittade till er blogg idag och blev mycket inspirerad av er renovering och er inredning. Ni har många bra idéer och jag tror jag kommer att plocka både en och två åt oss. Från och med idag har ni en ny följeslagare, jag har även länkat till er från vår blogg. Hoppas det är ok :) ?
    Mvh Linda

    SvaraRadera
  9. GRATTIS till ert första år!

    Visst är det kul att fynda, extra kul när det inte är ngt fel på grejerna.

    Häftig lägenhet!
    En av mina drömmar är att göra om en gammal industrilokal till lägenhet.
    Det värsta är att här i Norrköping har de flesta lokaler blivit uppköpta och omgjorda eller på väg att göras om till bostadsrätter.
    Tyvärr görs de om på ett sätt som inte tilltalar mig, till helt "vanliga" lägenheter. De tar inte tillvara rymden utan gör om allt, till "traditionella" 3,4, 5 rums lägenheter :-(
    Se själv, vad du tycker.
    Kv. Kroken:
    http://www.kvkroken.se/
    och kv. Järven:
    http://www.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefId=37&ObjektID=293201

    Kram Helene

    SvaraRadera
  10. Haha, ja det var visst fort gjort att drabbas av köpdjävulen när man väl hade lagt första budet! Inte bra med såna siter för tävlingsmänniskor som mig... :)

    Stort grattis till ett år i huset! Helt otroligt hur långt ni har kommit och jag är så otroligt imponerad över hur genomfört och supersnyggt det blir. Grattis!

    Ha en bra vecka nu,

    stor kram Caro

    SvaraRadera
  11. Grattis till ett år i ert fina hus !
    Bilderna är härliga, så annorlunda och inspirerande.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  12. Den lägenheten hade man inte dött av att få lägga vantar på.
    Kram

    SvaraRadera

Annonser: