måndag 8 februari 2010

Barngarderober


Ett projekt som jag längtar mycket efter att få sätta tänderna i är barnrummet, det ska bli så oerhört kul att få leka fritt med färg och form och släppa alla hämningar! Exakt hur det kommer att se ut är inte klart än men det kommer att bli en härlig blandning av gammalt och nytt, sött och tufft, vit bas och sedan massor av färg. Barnrummet är ett rum där alla färger är tillåtna, inga begränsningar alls ska det finnas i ett barnrum tycker jag! Ett barnrum ska kännas lite magiskt, som en förtrollad värld med många roliga detaljer som tex dessa små garderober/förvaringsmöbler från Holländska Kast Van een Huis. De finns att köpa hos Syster Lycklig för saftiga 9 995/st men med lite MDF och färg så fixar vi lätt ett par sådana här garderober till en bråkdel av priset. Åh, det ska bli så kul! Längtar såå!

21 kommentarer:

  1. Vilket kul pysselprojekt! Många små fönster att såga ut:)

    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Ja jag har skrivit en rad och hälsat att jag gärna kommer! Skall bli kul :) Jag har tänkt många gånger att dra ihop en träff, men jag har stannat vid tanken...tur att det finns mer driftiga donnor ;)

    Ha det bra!

    Anna

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli suveränt fint och lite annorlunda än IKEA!!!!
    MVH,
    Petra

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fiiint!!! Blir riktigt sugen att göra nåt sånt i Julias rum när det ska fixas till!


    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. OJ! Vilke fina garderober, vi som just skaffat nya till tjejernas rum... De är inte alls såhär fina...
    MDF-pyssel var bra tips! Fräckt!

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiska klädskåp!

    SvaraRadera
  7. Det är sååå kul med barnrum, men svårt också. Man blir lixom lite för fri i tanken tycker jag. Snygga garderober!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  8. Mycket kul!

    Det mesta kan man göra själv till helt annan kostnad.
    Dessutom är känslan av att ha gjort ngt själv värd en hel del också!

    Kram Helene

    SvaraRadera
  9. Så söta! Skulle passa "perfa i "Tildis" rum som fortfarande bara är halvfärdigt...

    Håller med dig om färgerna i ett barnrum, det skall verkligen sprudla och inbjuda till lek!

    Tänkte mig först några vit/rosa romantiska tapeter till hennes rum men mannen tyckte de var tråkiga och ville ha mer färg! Vi valde slutligen ganska starkt rosa tapeter med blommiga elefanter och giraffer!

    Jag lovar de var en hit, Tilda älskar att titta på djuren och jag blir glad varje gång jag tittar in!

    Kram H

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga och annorlunda garderober! Lycka till!
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  11. ohhh jag längtar tills ni gör barnrummet så vi får njuta av era fina bilder...

    Häftig garderob

    Kramis

    SvaraRadera
  12. Å! Så kult! SLike skap vil jeg ha:)

    SvaraRadera
  13. Waw, ser rigtig spændende ud med hus til børn:-)

    SvaraRadera
  14. ÅÅÅ:D Så herlig:D

    Blir gøy å se hvordan det blir:D

    Silje

    SvaraRadera
  15. Oh ja de är så coola! Kikade på dem på mässan. Ha en fin dag, Lina

    SvaraRadera
  16. Barnrum är verkligen härliga att göra! Mysigt att helt få gå in i deras fantasivärld och göra vad dom små drömmer om.

    Lycka till!
    //Sally och jag

    SvaraRadera
  17. Ursnygga garderober! Något man kanske kan göra av en gammal trist garderob själv? Må så gott! / Jackie

    SvaraRadera
  18. Så fina!
    Vi ska nog skaffa en vanlig 60-garderob till hallen snart men de behöver ju pimpas! Kanske inte så här men något måste jag ju hitta på!

    Ha en skön helg!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  19. Hej
    vilka underbara garderober, vilket barn skulle inte älska att ha en sån i rummet =)

    trevlig helg

    /Jenny

    SvaraRadera
  20. Åh de där såg jag på formex, de är så sinnesjukt snygga!! Till vår trea, när den nu kommer blir det LÄTT en sån!!


    Hoppas du får en fin helg, och en bra allahjärtansdag på söndag!
    Kram Erica

    http://erica.myshowroom.se

    SvaraRadera
  21. Vilka söta garderober! Men som sagt, 9995 ände lite väl saftigt. Men att tillverka dessa fixar ni plättlätt!

    När ska vi ses och planera fjälls?

    Kram!

    SvaraRadera

Annonser: