onsdag 3 februari 2010

Bokhylla i dörröppning!


Just nu håller vi som sagt på och pysslar med vårt blivande sovrum på övervåningen, ett rum som tidigare var två lägenhetskök. Av bild nr 2 kan ni få en liten glimt av hur det såg ut, den är tagen från ett av köken och ut mot den lägenhetens hall och badrum. På bild nr 3 har vi rivit ut de båda köken och mellanväggen som delade rummet i två och satt igen dörröppningen, där bakom kommer nämligen vår trappa upp. Svårt att förklara med ord, klicka här för att se planlösningen före och efter, när jag ritade trodde jag att vi skulle rymma ett litet förråd bakom trappan men den blev lite större än vi skissat så det blev inte nog mycket utrymme kvar. Men eftersom jag har dille på att utnyttja varenda kvadratcentimeter så har jag övertalat sambon att göra en infälld bokhylla liknande den på översta bilden, en bild som jag hittade på IKEAs inspirationssida och som är uppladdad av användaren Bobby. På bild nr 4 är öppningen breddad då vi även vill kunna ställa ett skrivbord eller spjälsäng där. Tror att det kommer att bli superbra och redan nu känns rummet större.

13 kommentarer:

  1. Du är otroligt duktig på att få in de smådetaljerna som gör det till ett personligt och väl genomtänkt hem!

    SvaraRadera
  2. Kommer bli ursnyggt!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Smart!
    Har precis flyttat till radhus där de tidigare ägarna absolut inte använt varenda kvadratcentimeter i klädkammare och skrubb. Funderar på hur jag ska maximera ytan. Bra inspirationsbild från dig.

    SvaraRadera
  4. Det kommer att bli så bra och jag är verkligen nyfiken på att få se resultatet så småningom !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  5. Vad kul att se lite nya byggbilder! =)
    Vad härligt det kommer att se ut! Vi håller ju själv på att bygga om, och det tar ju så mycket mer tid än man vill att det ska ta ibland, speciellt när man redan har "möblerat" rummen! =)
    Men det det kommer bli så fint när det är klart!

    SvaraRadera
  6. Wow, vilket projekt de ser ut att vara. Blir säkert jättesnyggt till slut. Gillar den infällda bokhyllan, smart idé.

    SvaraRadera
  7. Snyggt!!! Jag älskar före- och efterbilder. Och att säga att det blivit stor skillnad är väl inte att överdriva direkt...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Hej! Vilket projekt ni har, blir ju kanonfint! Vi är 2 systrar som har startat en webloppis. Kika gärna in, vi kommer att fylla på allt eftersom vi gör egna fynd. Hälsningar Karlssons Skafferi.blogspot.com

    SvaraRadera
  9. Du har så otroligt mycket kreativa ideér, härlig inspiration för en annan analfabet :)

    Ha en skön helg

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Vilken förvandling! Det är så roligt att se före o efterbilder.
    Kram C

    SvaraRadera
  11. Hej.
    Har kikat in på din blogg ett tag och nu är det dags att ta tag i kommentarerna också. ;) Du/ni inspirerar mig väldigt mycket, bloggen är snygg, huset verkar bli kanonsnyggt och jag gillar verkligen dina genomtänkta detaljer. Att placera en bokhylla där för att ta vara på ytan var en kanonidé - I like! :)
    Kram Catrin.

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Men kära nån vad ni är duktiga!
    Vad ni sliter, men ni får ju lön för mödan, verkligen.
    Den dagen när det är färdigt kommer ni att vara mer än stolta över er själva!

    Gardinerna blev helt underbart fina, tycker jag!
    Håller med om att det är lika fint utan gardiner i vackra fönster, men hissgardiner döljer ju inte fönstrets fina detaljer så därför är hissgardiner så bra.

    Kram

    ♥♥♥Fröken Vit i Madickenhuset♥♥♥

    SvaraRadera
  13. Jag gillar också närman kan utnyttja all yta på bästa sätt. Och inbyggda bokhyllor är det finaste som finns! Heja dig!

    Ha en skön helg!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Annonser: