söndag 7 februari 2010

Odd Molly i möbelform


Ja Odd Mollys grundare Per Holknekt är den andre i raden av gästdesigners i EMs designsatsning Ateljén och processen är just nu i full gång. Med tanke på hur mycket jag gillade första kollektionen, Sydney av Oscar Magnusson, och hur underbara Odd Mollys kläder är så ser jag verkligen fram emot att få se vad som komma skall av detta. Ännu mer lockad blir jag av att läsa Pers poetiska dagbok där han bland annat skriver så här;

"Ok, en gråskala, en vitskala, sovrumssitteri, flexibel gästparkering, matta för snyggt & umgänge. Tjockt, bylsigt, välkomnande, rufsigt, sobert med en flavour av flum. Passar det vita rummet, passar det brokiga rummet. Symmetri och assymetri. Men snyggt. Och lite valfrihet. Så vad ska jag säga, vill ju berätta allt men liksom sparar hellre det konkreta lite lite till.
Under tiden törs du börja längta efter den där stunden då dina alla måsten för dagen är till ända och göra plats för den möbel som ska möta din lekamen då du tillåter dig falla, utan ytterligare ansvar. Din belöningsplats. Och ja, du får somna."

Låter rätt spännande, eller hur!?

6 kommentarer:

  1. Ja, jag håller med. Det låter spännande och jag blir lite nyfiken på vad det kan bli.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Verkligen spännande! Ska hålla ett öga på detta.

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Låter jättespännande! Ska bli kul att se när det är klart!

    SvaraRadera

Annonser: