tisdag 16 februari 2010

Vårkänslor!

Vilka underbara dagar vi haft med sol och behagliga temperaturer! Har grävt en soffa i slänten ner mot älven där har jag och skruttan haft picknick och mys!
Utsikten från vår soffa!
Mycket tid har också spenderats ute på isen, på skoter eller till fots. Åh vad jag njuter av dessa dagar, nu börjar det kännas som vår!

Tulpanerna gör sitt till för vårkänslorna!

Men det bästa av allt är att efter en heldag ute kan man proppa i sig ett par extra kalorier med gott samvete, för på fettisdag då ska det vara riktiga hembakta semlor med mycket grädde! Det finns många spännande varianter på semlor med choklad, saffran eller Baileys till exempel men jag vill helst ha mina traditionella. Testade göra egen mandelmassa enligt Leilas recept god blev den men mer som ett pulver än en massa hur länge jag än mixade...

Små kärleksgester är viktiga, inte bara på alla hjärtans dag!

Godis är aldrig fel =)

Nu väntar jag bara på att sambon ska komma hem så blir det favoritfåtöljen och So You Think You Can Dance, tackar gudarna för att jag har en sambo som är totalt ointresserad av OS!

Sen vill jag ge er ett stort tack för alla snälla och fina kommentarer, ni förgyller min dag! Jag försöker hinna med att kika in hos er också men tiden räcker inte riktigt till!
Kram på er!

20 kommentarer:

  1. Åh så gott, Vi blev sjuka här hemma så vi missade liksom både alla hjärtan och goda semledagen. Får ta igen den imorrn tror jag hihi.

    Underbart det ser ut i solskenet!
    //Lina

    SvaraRadera
  2. Helt underbara bilder. Nu längar man ännu mer efter vår tilltänkta tomt på landet. Får ta en semla som tröst så länge ;)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga vårvinterbilder! På andra sidan från er "ungefär" växte min make upp (Brån). Ska visa honom dessa bilder idag!

    SvaraRadera
  4. Mmmmm... vilka härliga bilder, både utan och med kalorier :)
    Visst bara måste man passa på att njuta av vårvintersolen nu.

    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  5. åh så härligt!! jag har suttit ute på altanen och övervakat alla pimpelfiskares fiskelycka!! sååå härligt!

    SvaraRadera
  6. Underbart hus, vackert väder, godsaker och mycket mer ! Inspiration på alla sätt.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder! Själva börjar vi smått tröttna på snön nu, det föll mer inatt, och vi blir isolerade pga dålig vägröjning så med vagn går det ej ta sig fram och jag kör inte bil vintertid...
    Dock är jag till skillnadmot dig utrustad med en sambo som älskar sport, suck, visserligen är han 5e generationen fotbolsmålvakter med både allsvenskan/superettan mm i ryggen men han tittar på all sport (nästan)...dock detta OS har vi gjort kompromiss :-D om jag inte beklagar mig över OS och hans tittande så får jag ALLENA bestämma kökets form, färg och funktion :-) Tjoho så jag klagar defenitivt inte i år :-)
    fantastiskt fina semlor var det osckå, älskar semlor!
    kramar Maja och Julia

    SvaraRadera
  8. Ja det är såå härligt med vinter när det är finväder!!! Det är ju SÅ HÄR vintern SKA vara!!! -5grader, sol och skidor/pulka eller vad man vill hitta på.
    Kan tänka mig att det är riktigt skönt i solen er utesoffa, här framför våra svarta uthusdörrar kan det bli över 20grader varmt i solen trots februari/mars (som i fjällen!!! =)

    Tyvärr verkar det komma lite sämre väder nu till helgen, men det verkar ju vara långt kvar på denna härliga vinter så det blir nog fler toppendagar... =)

    Vad kul att se en bild på huset från baksidan, det har ju hänt så himla mycket. Tänk när det är klart, vad fint ni kommer ha det!!!

    kramar!

    SvaraRadera
  9. Hm, det var ett lite knepigt recept på mandelmassa... Leila som brukar ha bra koll... som du säger att det blir pulver.
    Vi har alltid gjort egen mandelmassa (eftersom vi alltid haft mandel och socker hemma o det är så enkelt!) men jag brukar ha lite mjölk eller ovispad grädde i mandelmixen för att "binda ihop" det, det räcker med pyttelite och det brukar jag röra i efter att man mixat mandel och socker, lagomt mycket.

    Men det är helt klart en annan smak än köpt som innehåller alldeles förmycket socker och andra saker (aprikoskärnor mm...)
    /Anna

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder! Både de med den vackra vinterutsikten och de med fikautsikten:)

    Rebecca

    SvaraRadera
  11. Otroligt härliga vinterbilder får en att tänka på då man var liten och va hos mormor och morfar i Vännäs....

    SvaraRadera
  12. Tack själv för titten.... Tyvärr brukar det ju vara så att det mesta går till renoveringen vi börjar med renoveringsprojekt 2 nu här den 26:e dock är det inte lika stort som erat men.... Jag älskar att renover,är andra projektet på 3 år :) Och skorna jag det är lite av en morot till mina -20 kg jag tappat efter att ha fått barn... :)

    SvaraRadera
  13. Men åh så underbart! Inspirerande blogg och vackra foton!

    SvaraRadera
  14. Träning! Hej vännen! Idag blir det pump. Ska ru me eller?

    SvaraRadera
  15. Härlig med godis!
    Tänkte bara tipsa om en tävling om en rostfri diskmedelspump hos neonela kitchen - kanske intressant för dina läsare.
    Hälsningar / ela
    http://neonelakitchen.blogspot.com/

    SvaraRadera
  16. Men ÅH vad himla fina bilder...riktig vårkänsla förmedlar dem! Tack för att du förgyller min dag med din underbara blogg!!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Hos oss är det mer jag som är intresserad av OS än killen :)

    Underbara bilder, som vanligt hos dig, men vårkänslor vet jag inte. På tok för mycket snö för det men solen och tulpanerna väger så klart upp ;)

    Ha en bra helg i förskott!

    SvaraRadera
  18. DAAAAH, så fint huset är i vinterskruden!

    /Linda

    SvaraRadera
  19. Hej hej

    I dag har det snöat hela dagen så våren känns långt borta. Vi har en utlottning på bloggen på en kanna. Titta in och lämna en kommentar om du vill så är du med i utlottningen.

    Hälsningar Annika

    SvaraRadera
  20. MAKALÖST hus och MAKALÖS utsikt!

    SvaraRadera

Annonser: