tisdag 30 mars 2010

Snart är det påsk!


Ja snart är det påsk och jag blev lite pysselsugen häromdagen vilket resulterade i ett par björkriskransar, söta mamma fick en och den andra hänger i vår hall. Superenkelt var det, jag började med att knipsa av ett par mjuka och fina björkkvistar och band ihop dem till ett hjärta med starkt jutesnöre. Sedan dekorerade jag med vita band och fjädrar och slutligen stämplade jag "Glad Påsk" på ett ägg med mina scrapbookingstämplar och trädde en tråd igenom ägget för att kunna binda fast det på kransen.


Vill du vara med och tävla om en lampa? Klicka här!

21 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag kan inte se några bilder, har du samma problem?

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror att det var Blogger som strulade igår, för det var fler som hade problem. Men nu verkar det funka!?

    SvaraRadera
  3. VIlken fin blogg du har!:-) Sååå fint ni har gjort er hus, jag är otroligt imponerad!

    Ha en bra dag!

    Sofia

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé! Jättefin krans.

    S

    SvaraRadera
  5. vad fint det blev. Blir sugen på att sno din idé.

    SvaraRadera
  6. Var får du alla idéer ifrån??? Supersnyggt blev det!

    //Linda

    SvaraRadera
  7. Vilket fint resultat! Bra jobbat.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg krans! Det är så enkelt och vackert med björkris tycker jag. Gulligt med trycket på ägget också :)

    Ha det bra!
    Moa

    SvaraRadera
  9. Så fin den blev! Blev inspirerad att göra en likadan men det gick ju som det gick ;-) Bättre lycka nästa påsk.. då ska jag hämta riset själv, inte skicka sambon .;-)

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  10. Nu ser jag bilderna! Så fint att stämpla på äggen! Den idén tjuvar jag nog från dig!

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  11. Vad kreativ du är, det blev verkligen jättefint. Fräscht med det vita i hjärtat.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  12. Vilken söt idé istället för den typiska runda kransen

    SvaraRadera
  13. Väldigt fint hus! Vart ligger det någonstans?

    Hoppas att hela din familj får en lugn och fin påsk! <3

    //Lovis

    SvaraRadera
  14. Jättefin påskkrans, så enkel men ändå effektfull!

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  15. Gulligt påskpynt, vackert med vitt!

    Önskar dig en riktigt glad påsk.
    Kramar från
    Sally och jag

    SvaraRadera
  16. Vilken fantastisk blogg du har! Jag är ny läsare som hittade hit efter Sandras (InspireraMera) reportage och jag blev helt fast! Har nu ägnat ett par dagar åt att läsa igenom alla inlägg från start tills idag. Vilken härlig resa nu har gjort! Ska bli spännande att följa fortsättningen för nu blir jag definitivt en stammis här när vi precis köpt hus också och jag letar inspiration överallt:) Önskar dig en fin påsk!

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Tittar in som hastigast innan jag dåsar ned på kudden :)

    Glad påsk!

    Anna

    SvaraRadera

Annonser: