tisdag 27 april 2010

Spraymålning no:2!


En söt bröd-/fruktkorg fyndades på loppis idag för en guldpeng och nu har den också fått sig en omgång matt sprayfärg. Jag är väldigt sugen på att spraya något gult, får se vad jag hittar på. Den senaste veckan har alla kvällar gått åt till att måla ribb till verandaräcket på baksidan. Först ska de oljas ett varv och sedan målas två, gånger 300 ribb blir 900 strykningar... Inte undra på att jag börjar känna mig stel i nacken. Men snart är jag i mål och det ska bli skönt att få njuta av verandan sen!
Ribb, ribb och åter ribb....

14 kommentarer:

  1. Simsalabim!!! Så vackert fatet blev! Förstår att det blir lite enformigt att måla ribborna:)

    SvaraRadera
  2. Oj vad duktig du är!!! Vi kommer inom kort behöva byta vårt staket runt halva trädgården och jag våndas just all målning...

    SvaraRadera
  3. Fy tusan vad mycket målande. Men det blir säkert fint när det är klart. Snyggt blev fatet också. :)
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  4. Jag vet precis hur du känner, i höstas fixade jag 100-tusentals spjälor till staketet runt vår damm. Fast jag järnvitriolade dom och det tog tiiiid!

    SvaraRadera
  5. Vilket jobb, med alla ribbor.
    Fint blir det!

    Ja, spraya ngt gult.
    Det är så snyggt till svart.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  6. Snygg förändring. Skulle inte vilja byta med dig när det gäller målningen av ribborna dock...

    SvaraRadera
  7. Så stilig :) så lett kan det gjøres altså.
    Men så flinke dere er.. dere får det virkelig til! :))
    Det blir kjempefint selv om det ikke alltid er like morsomt å male når man holder på.

    SvaraRadera
  8. Att det är kul att spraya! Går så fort och man kan verkligen förvandla något mindre fint till supersnyggt! Gillade ljusstakarna också!

    Trevlig kväll!

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  9. Åh, så snygg korgen blev! Kommer garanterat att härma:)

    Ha en fin torsdag

    Rebecca

    SvaraRadera
  10. Hi hi...inte värt man kommer ivägen för dig och din sprayflaska. Snyggt blir det iaf!
    Camilla

    SvaraRadera
  11. Heej!

    Ang. skorna så har jag köpt olika storlek beroende på vilken sko det varit.

    Pumaskorna är strl 23, ett par Viking som rejälare dagissko är 24 och ett par finare skor från Vincent är strl 24 och då är Noels fötter 13 cm.

    Ha en trevlig valborg så hörs/ses vi senare för någon middag här framöver!

    SvaraRadera
  12. oj vilket jobb! ribborna alltså!

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Har precis hittat hit. Vilken härlig blogg du har! Lägger genast upp i mina favoriter:-)

    SvaraRadera
  14. Du eller ni kanske man ska säga.. ni är fantastiska som gör och kan allt!
    Jag är lite nyfiken på vilken slags färgspray du använder. jag har länge gått tänkt spraymåla en IKEAkorg som jag köpte för ett halvår sedan. men kommer inte till skott. mycket för att jag inte vet om det kommer fastna. Korgen är handflätad med palmblad och sprayad tror jag med klar akryllack.

    tack för din underbara blogg! kramar Stockholmsvit

    SvaraRadera

Annonser: