lördag 2 oktober 2010

Fredagsnöjet!


I stället för att gå på fest, mysa framför TVn eller njuta av en god middag så valde vi som fredagsnöje att plantera 150 hagtornplantor. Men lite idol hann vi faktiskt se för vid det laget var det för mörkt att se något ute och både Olle och Linnéa fick mitt hjärta att smälta igår! Det är tredje året i rad vi planterar häck och nu, med 450 plantor i jorden börjar tomten så smått få sig en inramning och jag kan på allvar börja fundera över hur jag vill ha trädgården, spännande! Något annat som ska bli kul är att åka ner till Stockholm på bloggträffen Formforum nästa helg! Bloggträffen är söndag och måndag men jag åker ner redan på fredagkväll för att träffa lite vänner och göra stan. Har ni några inredningsbutikstips eller andra mysiga tips tar jag gärna emot dem! Idag väntar en hel dags mys med lilla T, bygga kojor, dega (leka med playdoo), läsa böcker och ett besök hos supermormor där det vankas pannkakor står på schemat!

7 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska ta en sväng in på DIS Inredning på Humlegårdsgatan, lite annorlunda än det du hittar i de andra inredningsbutikerna.

    Ha en fin helg i "Storstan"

    SvaraRadera
  2. Låter spännande med bloggträff!

    SvaraRadera
  3. Såå spännande med alla plantor, hoppas få se resultatet av allt ert arbete!!

    Stor kramiz aka

    SvaraRadera
  4. 450 plantor är inte lite det!:) Det skulle nog inte ens få plats på våran lilla gräsplätt till trädgård.

    Lillebror är beräknad till den 15/10 eller den 22/10. Vi tror mest på 15 så det börjar närma sig med stormsteg.

    SvaraRadera
  5. Låter ändå som ett ganska trevligt fredagsnöje tycker jag och lördagsnöjet lät ju hur mysigt som helst! Kul att höra att ni tar tid till varandra trots allt jobb ni har med renoveringen! Vad är det för ras på den tjusiga hunden?

    SvaraRadera
  6. Petra: Det är en Grand Danois, hon heter Simba och är 7år.

    SvaraRadera
  7. PAR COURRIER INTERIOR på Karlbergsvägen 36 vid Odenplan/ Vasastan så klart ;-) Stor kram! Hoppas du får en kanonhelg :-)
    Magdalena

    SvaraRadera

Annonser: