måndag 11 april 2011

Love is all you need!

Nu är väggordet från Dixie som jag bloggade om tidigare på plats hemma hos oss. Tanken var ju att vi skulle ha det ovanför våran säng men det blev för litet där så det hamnade ovanför soffan i hallen i stället och det gjorde genast vår hall något mindre naken. Väggordet har jag shoppat av Margareta på Holmsunds blommor och det finns i två olika storlekar och även i vitt.
Myrtenträdet är det tredje jag har i min ägo, de första två blev tyvärr väldigt kortlivade men detta skulle jag väldigt gärna vilja hålla vid liv då jag fick det av lilla T i födelsedagspresent. Sötnosen följde med J och fick välja helt själv! Jag har fått rådet att ha det ljust men inte i solljus och att aldrig låta det torka ut, jag tycker att jag har följt de råden men ändå tappar det blad värre än värsta julgranen...

16 kommentarer:

  1. Det blev jättefint där i hallen. Myrtenträd har jag också haft och lyckats ta död på, det höll sig i ett par månader sen rasade bladen.
    Lycka till med din. :)

    SvaraRadera
  2. Du visar två fina saler idag ! Orden på väggen är underbara och växten är en mycket fin present. Jag önskar att jag kunde sköta dem...

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Så fint det är i hallen! Har också kikat på den texten och funderar på vart den skulle kunna sättas upp här hemma. Den jag hittade i en butik nära mig i Gbg är 105 cm bred. Kräver lite utrymme.

    SvaraRadera
  4. Hallväggen var som gjord för Love....

    Här finns mycket om skötsel av myrten:
    www.odla.nu/artiklar/inne/krukvaxter/myrten
    Lycka till med ditt fina myrtenträd.

    SvaraRadera
  5. Har också tagit kål på tre myrtenträd! I nästa liv kanske jag har grönare fingar...lycka till med ditt!
    //Anna

    SvaraRadera
  6. Blev jättefint ju =) Lycka till med växten!

    Kram A

    SvaraRadera
  7. Jag har dessvärre inte ett enda tips att komma med ang växtskötsel! Det bästa jag kan göra är nog att hålla tyst :)

    Men jag vill ju säga att jag tycker texten passade perfekt över soffan, snyggt!

    SvaraRadera
  8. Åh. Det blev ju hur läckert som helst! Passade perfekt där ovanför soffan!

    Tyvärr kan jag ingenting om myrtenträd, eller träd överhuvudtaget. Men vill gärna lära mig mer :)

    SvaraRadera
  9. Väggordet blev jättefint. Jag köpte ett likadnat till min dotter och hennes sambo.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  10. Ah - det blev toppen. Väggbordet ditt... ;)

    Jag skriver om in söndags på bloggen idag (skum mening men du förstår säkert...).

    Ha det bra!

    A

    SvaraRadera
  11. Oj, inget sådant träd för mig då. "Hålla jämnt fuktigt" går bort direkt, är mer för "låt torka ut mellan vattningarna". Ordentligt;-)

    Men ditt ser fortfarande fint ut!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Jannice Thomson13 april, 2011

    Jättefint! Vi är snart klara med vår totalrenovering på övervåningen och jag är så sugen på de fina orden. Nu ska jag bara hitta dom här gbg, men dom måste finnas i nån affär.
    Tack för du har en så fin blogg!!!

    SvaraRadera
  13. Jag köpte tre myrhen träd på samma gång utan att veta hur man skulle sköta. Alla tappade bladen eller fick helt torkade på max 2 veckor.
    Jag klippte ner, satte dem på soligaste fönsterbrädan och vattnade/vattnar några gånger i veckan. Alla 3 har hämtat sig så sakta :D

    SvaraRadera
  14. Hej! Vilken drömboende du har! Blev så förtjust i er vita pinnsoffa i hallen, urläcker! Får man fråga var du har köpt den?
    Tack på förhand!
    Mvh Marina Andersson

    SvaraRadera
  15. Tack Marina! Soffan kommer från EM Umeå.

    SvaraRadera

Annonser: