onsdag 25 april 2012

Utekök

Foto: Skagerak

Det härliga vädret idag fick mig att vakna upp ur min det-blir-nog-aldrig-sommar-bubbla och när jag såg den här fina bilden från Skagerak började tankarna kring vårt framtida utekök snurra igång. Om det kommer att bli något uteköksbygge i sommar är högst oklart men med min sambo gäller det att vara förberedd för plötsligt en dag när man minst anar det får han ett infall och är sugen på att bygga något som jag trott vi har skjutit på framtiden. Och då vill han sätta igång omedelbart så det gäller att ha sina visioner klara annars är risken stor att tåget hinner passera. Det har jag lärt mig den hårda vägen =)

Translation: Today's lovely weather combined with this image from Skagerak made my head filling up with outdoor kitchen ideas. If this dream of mine is going to come true this summer or not I don't know but dreaming and planning is half the joy. 

4 kommentarer:

  1. Här har du en till som vaknade upp från samma bubbla, solen lyste och värmde här i norr hela dagen i går. Känns som om det var en hel månad sedan den syntes sist. Även här började jag i huvudet direkt planera för ute pytning, altanen skurades och ute möblerna åkte ut middagen grillades och åts ute fast jackan var på. Men det är bara underbart att kunna känna lite sommar känsla.
    Ha en bra/Theres

    SvaraRadera
  2. Åhh... jag kan bara rekommendera det! Jag är supernöjd med mitt utekök! Bara känslan av att stå ute och fixa hela middagen och tillbehör till grillningen är fantastisk. Rekommenderas varmt! Vi återanvände en diskbänkstopp från renoveringen av vårt grovkök och så byggde vi ett skåp typ runt det.

    Lycka till!

    (googla på utekök inne hos mig så hittar du kanske lite inspiration till hemmabygge)

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Utekök står på vår framtidslista.: ) Lite annat som måste fixas runt om först. Så kanske år 2022 är det dax!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Tror jag det att det gäller att passa på när din make får "bygglust" då bordet på bilden går av för hackorna 17000:- ;)
    Lycka till med framtida fina projekt!

    SvaraRadera

Annonser: