måndag 14 maj 2012

Boudoir av Lisa Bengtsson


Idag var Lisa Bengtsson på besök här uppe i Umeå med sin nya kollektion Boudoir och jag vill verkligen berömma henne för initiativet att ge sig ut på turné i landet och önskar att fler företag ska ta efter. Sverige är verkligen ett avlångt land och vi är många som måste tacka nej till de flesta av alla trevliga inbjudningar till Stockholmsevent som dimper ner i inboxen. 

Jag fick mig en pratstund med denna trevliga tjej idag som inför Budoir-kollektionen inspirerats av konstens värld, modescenen och mattrender och tagit produktionen helt i egna händer. Boudoir finns som: tapet, tyg, kuddar, brickor, lampskärm, väska samt vykort och för er Umeåbor som vill klämma och känna så har Ankis Tyg tagit in hela sortimentet. Boudoir är fruktigt, frodigt och svulstigt hela vägen igenom och en skön motvikt till den avskalade trend som råder men eftersom jag är mer sparsmakad i min stil är min favorit fortfarande "Tillsammans".  Vilken är din Lisa Bengtsson favorit?

3 kommentarer:

  1. Jag gillar precis som du taxarna bäst!

    SvaraRadera
  2. Ja det är nog faktiskt tillsammans och av samma anledning, är nog lite sparsmakad av mig.
    Vad kul att hon åkt runt på turné, ett toppen initiativ, förstår att det måste vara tråkigt när det bara händer saker i en stad.
    Kram

    SvaraRadera

Annonser: