torsdag 13 september 2012

Ypsilon


Boråstapeter har, i ett trevligt samarbete med Ljungbergs Textil, gjort om klassiska textilmönster från fyra av 1950-talets främsta formgivare till tapet. Mönster från Arne Jacobsen, Sven Markelius, Karl Axel Pehrson och Stig Lindberg utgör kollektionen Wallpapers by Scandinavian designers som kommer att dyka upp i butikerna från 15 oktober. 

Min favorit är Ypsilon av Arne Jacobsen som jag minsann tror ska få pryda en liten vägg i Ws rum. Sjukt fin tapet! 


Ypsilonmönstret finns även på sängkläder från Georg Jensen Damask. Visst börjar det bli dags att knåpa på önskelistan till tomten nu va?



En annan tapetfavorit ur nya kollektionen är Stig Lindbergs Herbarium. Den blå originalfärgen är alldeles too much för mig men den här med vit botten är ju alldeles underbar. 

Ett bildspel på fler tapeter ur kollektionen hittar ni här. Vilken är din favorit?

9 kommentarer:

  1. Hej!! Bra ide' med julklappslista...snygga mönster/tapeter! Kram

    SvaraRadera
  2. Ypsilon tål att funderas på.... gillar den skarpt!
    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. tommel upp!
    virkelig fraiche!

    SvaraRadera
  4. Den är för himla fin den där Ypsilon. Börjar inreda mitt framtida hus i tanken. :)

    SvaraRadera
  5. Hjälp! Jag blir alldeles snurrig av att titta på Ysilon så det får nog bli mer traditionella mönster för min del :)

    /Cecilia

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset! Kan vara precis det jag letat efter! :) Sängkläderna har härliga färgställningar som nog åker upp på önskelistan. För visst har jag väl varit liiite snäll i år ;)

    SvaraRadera
  7. Hej! Vilka fina stolar på första bilden, vet du vars de kommer ifrån? :) Med vänlig hälsning, Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de fina! De heter Tia och kommer från Massproductions och funkar lika bra inne som ute och det finns jättesnygga bord i samma serie.

      Radera

Annonser: