torsdag 11 oktober 2012

Hukit


Jag vet inte hur många gånger jag har åkt till det stora varuhuset med en Agamstol på inköpslistan men varje gång blivit lika besviken när de varit slut i lager. Och nu har de slutat tillverkas helt och hållet, snyft! Så är det någon av er läsare som har en eller två till övers så är jag mycket intresserad! Men går jag bet på att få tag på ett par Agam så har jag via Charlotte hittat en ny drömstol till barnen, danska klassikern Hukit


En Hukit går i och för sig loss på nästan 10ggr priset av en Agam men den är ju så toksnygg att man nästan dör så den är förlåten. Lite rolig kuriosa är att Kaj Høffer designade det stora karakteristiska hålet i stolsryggen för att lösa det problem man på 60-talet hade med repor i stolsryggarna efter barnens hängselspännen. 

6 kommentarer:

  1. Stolen är fin men jäklars vilka snygga bilder!

    SvaraRadera
  2. Vi var oxå på agam jakt för några år sen innan även vi insåg att det nog aldrig skulle komma in nån mer stol på vårt varuhus! Så det blev målad tripp trapp istället. Men den här varianten var ju oxå otroligt snygg, och det borde den väl till det priset :)

    SvaraRadera
  3. I really wish I hadn’t seen this as I really want one now!

    SvaraRadera
  4. God morgon. Lilla åland har kommit som barnmodell och är väldigt lik agam.
    S

    SvaraRadera
  5. så mysig blogg!!! titta även min nystartade blogg om inredning o renovering

    SvaraRadera
  6. Om du gillar agam så kan du kika på kullastolen som säljs av svenssons i lammhult / kristina

    SvaraRadera

Annonser: