fredag 26 oktober 2012

Sponsrad video från IKEA




I våras debatterades det flitigt i bloggvärlden och det gjordes revolt mot det perfekta och tillrättalagda. Många bloggare släppte ner garden och delade med sig av ett och annat stycke diskbänksrealism. IKEAs video Hallå verkligheten går i samma anda. Att allting inte är så perfekt och tillrättalagt. En intressant och jätteviktig diskussion. Och visst är den skön och viktig att påminna sig om, den tanken, att allt inte behöver vara så himla perfekt. Och att det finns så mycket viktigare saker i livet än ett perfekt städat och inrett hem håller nog de flesta med om. Så även jag. Så klart. Men för mig är själva lockelsen med bloggar och inredningsmagasin att bli inspirerad. Att servas vackra bilder. Att njuta med ögat. Att drömma mig bort. Att få ny energi och inspiration. Att prata om smutstvätt, diskberg, dammråttor och inomhussandlådor visst, att se det hos andra ok, men att själv visa det på bild blir plötsligt så väldigt privat.

Hur tänker ni?

2 kommentarer:

  1. Ja alla trender får mottrender och allt det ljusa fräscha och tillrättalagda ger den här mottrenden. Det lite sunkiga, omatchade och väldigt privata blir något nytt. Jag gillar ikeas nya reklam men jag tycker precis som du, jag vill också inspireras. Vackra foton på snygga genomtänkta hem är något som inspirerar mig! När jag läser bloggar och tittar i glossiga magasin så är jag inte sugen på att se en stökig hall och en obäddad säng. Däremot måste vi förstå att alla som bloggar är mer än bara sin blogg. Det som visas på en blogg är bara väl valda delar. Inte för att man tycker att det andra delarna är sämre eller borde döljas, men ofta för att precis som du skriver, det är privat. Att man visar snygga avskalade oprivata bilder betyder inte att man är pedant och snorkig eller tror att man är bättre än någon annan. Jag tror tyvärr ofta att läsare kan få den uppfattningen...

    SvaraRadera

Annonser: